Cum ne-am jucat in ultima vreme…

S. a fost destul de bolnavior, dupa cum bine v-am anuntat, asa ca a trebuit sa scotocesc printre jucarii dupa unele cu care nu s-a mai jucat demult (sau deloc), si sa vin cu idei noi si proaspete, in speranta ca vom alunga plictiseala macar jumatate de ora. In felul acesta, am putut observa si unele progrese pe care le-a facut🙂 .

Am scos o jucarie cu care nu s-a jucat prea multa vreme (din motive de calitate- are un concept fain, dar s-a dezmembrat de la prima utilizare, si a trebuit sa il asteptam pe tata sa o repare- daca va intereseaza acest tip de jucarie o gasiti cu un pret mai bun la Casa Retro- eu am observat-o acolo dupa ce am dat mai mult pe ea in alta parte). Nu numai ca e distractiv sa dai cu ciocanelul si sa vezi cum sar pionii colorati, dar S. ii si potriveste dupa culoare, cu atentie.

Un alt joc pe care nu l-am facut de multa vreme a fost cel cu potrivirea de memory cards facute in casa: imi amintesc ca acum 2-3 luni, cand i le-am prezentat prima oara lui S., abia avea rabdare sa faca o pereche, doua- acum le face fara probleme pe toate, dintr-o rasuflare. De aceea am continuat activitatea cu alte perechi de imagini adaptate de la alt joc (am folosit astfel de perechi la tema cu fructele, acum am ales imaginile cu animale)- iar S. le-a facut si pe marea majoritate dintre acestea, si a mai cerut activitatea si in alte ocazii.

Tocmai am auzit/ vazut copii care stiu la doi ani sa faca puzzle cu 40 de piese- ei bine, noi nu am atins performanta aceasta- in afara de puzzle-urile cu incastru S. mai face puzzle cu 4 piese:

 Nu se oboseste de fiecare data sa puna manuta sa il faca, ci uneori imi arata cu piciorul cam unde ar veni fiecare piesa…rasfatatul!

Pentru ca S. nu e foarte verbal, iar vocabularul lui expresiv este destul de redus si de codificat, am decis sa ii imbunatatesc macar vocabularul receptiv. Am luat un joc tip flashcards(pe care il folosesc la engleza), si am scos din el doar imaginile (la engleza elevii trebuie sa ataseze denumirea obiectului sub imagine). Pur si simplu am vrut sa vad ce obiecte recunoaste S. din acele imagini, si eventual sa invatam unele noi. Imi plac tare mult jocurile si jucariile pe care le pot folosi in mai multe feluri, etape si ipostaze.

S. nu primeste o activitate noua cu bratele deschise, deci cu siguranta o vom relua.

Sper ca v-au fost de folos aceste idei!

Articolul precedent
Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

