Jocuri homemade

Parintii mei aveau, demult, niste cartoane uriase. Eu, la inceputurile meseriei mele de profesor (dadeam inca din studentie meditatii la engleza), nu aveam bogatia de materiale si jocuri pe care o am azi. Asa ca a trebuit sa inventez. Am folosit uriasele cartoane, lipindu-le cu banda adeziva cate 3 sau 4, si am creat astfel jocuri si povesti.Pe 4 cartoane am scris o poveste despre detectivul Morris Smart- un soricel simpatic care rezolva furtul unor camile. Am ilustrat-o, am inserat in ea jocuri (de exemplu, un labirint) si exercitii de engleza de mai multe tipuri. Povestea si modul ei de prezentare a avut mare succes la copii!

poveste cu soricel

detaliu

Un alt joc de tip Piticot, care se joaca cu pioni si zaruri, are la fiecare imagine o sarcina, de genul Read a little bit, Sing a little song, Play a little game, Do a little exercise, etc. Are chiar si o groapa de noroi, unde stai o tura🙂 . E un bun joc de recapitulare, sau pur si simplu de iesit din rutina orei de meditatie.

joc tip Piticot

Un al treilea joc, de data aceasta strict pentru S., este inca neterminat- oricum S. nu e pregatit pentru el, e la faza ruptului si dezlipitului, deci daca i l-as da acum munca ar fi in van, este un orasel cu sosele, piata, muzeu, gradina zoologica, mall, etc., numai bun pentru masinutele lui.

detaliu orasel

Cu multa imaginatie si putin talent la desen, puteti confectiona asa ceva pentru copiii vostri, chiar si la scara mai mica. Succes!

Articolul precedent
Lasă un comentariu

2 comentarii

  1. Jocul cu pioni si zaruri il numeam Ariel si ce ne mai placea… Am desenat o multime de planse pentru mine si frate-meu, si vecinii nostri.
    Iarasi, daca ai talent, poti desena pesti, sirene, crabi si animalute diverse. Merg foarte bine cand creste copilul mai mare.

    Blogul tau e foarte interesant, Raluca (te-am descoperit la LittleLucky). Multumesc ca le impartasesti cu altii!

    Răspunde
    • O, da…si eu le faceam cadou la copii (au fost muulti copii in viata mea si pana a-i avea pe ai mei) diverse jocuri de felul acesta- si le foloseam si la meditatiile de engleza, pentru recapitulari (la fiecare oprire puneam un exercitiu, o carticica, o poezioara sau un alt joc). Ma bucur ca iti place blogul, sper sa iti dea idei pentru fetita ta, din experienta mea cu cat incepi mai repede activitatile educative cu cei mici (care sunt sub forma de joc, le fac placere, nu fortate), cu atat mai repede vezi progrese la ei (si poate ca e ok sa nu stie culorile copilul la 2 ani, oricum le va sti la 3, dar procedand astfel il inveti sa gandeasca, ii dezvolti abilitati care ii vor folosi pe termen lung, iar la scoala se va vedea diferenta intre un copil cu care s-a lucrat de mic si unul care, daca s-ar fi lucrat cu el de timpuriu, ar fi mers mai bine. Sunt copii isteti, care prind din zbor. Sunt si care nu prind. Sau care au dificultati de concentrare, motricitatea fina sau grosiera dezvoltata diferit- e bine sa expui copilul la cat mai multe.

      Răspunde

Lasă un răspuns

