Cum ne mai jucam…

Iata cateva activitati pe care i le-am propus lui S. in ultima vreme (unele au avut mai mult succes decat altele)- poate va inspira, mai ales ca timpul petrecut in casa e din ce in ce mai lung…pe vreme de iarna.

Potrivirea de margele

Am ales cateva perechi de margele diferite- cele mai colorate si mai interesante pe care le-am avut eu- si le-am pus intr-un castronel:

S. trebuia sa le sorteze pe perechi- in general este foarte bun la asa ceva, in momentul in care i-am propus activitatea nu a avut chef- poate incercam mai tarziu:

Margele pe bat

Aceasta este o activitate pe care S. a facut-o de multe ori cu placere. De la un joc tip abac, S. a reusit sa scoata un bat (fara sa il rupa), si margelele de lemn insirate pe bat. Eu le-am strans repede, ca sa nu se piarda si, din cand in cand proptim batul in ceva (de data asta o bila de plastilina), iar S. pune margelele pe bat, cu multa precizie:

                                                                                             

Este un foarte bun exercitiu de patterning, care se pare a fi util in invatarea conceptelor in matematica timpurie (de exemplu, pentru numararea pe sarite); observati ca S. si-a creat deja un pattern– pune o biluta galbena, una verde (a facut-o din proprie initiativa, si doar ultimele doua le-a inversat):

Plastelina

Joaca cu plastelina a  avut un succes rasunator la noi acasa (nu imi amintesc alta activitate, in afara de carti, care sa il fi pasionat pe o durata asa de mare de timp)- pentru ziua lui, care se apropie, S. a primit deja de la bunici un set nou de plastilina cu forme (binevenit, caci plastilina cu care se joaca de aproape trei luni a cam inceput sa se deterioreze):

 Atentie! Nu lasati copiii nesupravegheati cu obiecte mici sau plastilina!

Carticele

Am vrut candva sa recomand si carticelele de acest tip, dar am uitat :O). Initial, au fost carti cu magneti (am auzit ca se gasesc, foarte frumoase, si in librariile noastre, la editurile Teora si Rao- si poate si altele). De vreme ce noi suntem a n-lea proprietar, de buna seama, magnetii s-au pierdut pe drum. Dar sunt niste carti foarte bune, pentru ca il rog pe S. sa gaseasca puisorii care se potrivesc cu imaginea mamei, si el ii arata bine de fiecare data. Deci nu numai ca citim, ne jucam si potrivim:

Spor la joaca!

Articol anterior
Articol următor
Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

