Fructe si legume (ziua a treia)

Incep prin a povesti, din nou, ceva ce am facut aseara cu S.- am luat cartea cu fructe si legume expresive si am deschis-o la o pagina cu multi kiwi, iar apoi i-am aratat un kiwi real, i l-am dat sa vada cum se simte in palma, cum miroase, etc. La fel am procedat in cursul zilei cu portocala, si la fel voi face si cu marul. Tot aseara, inainte de culcare, am decis sa atac si ultima carte pe care o am eu cu ceva informatii in aceasta privinta- este vorba de Activitati pentru copii mici, pe care o recomandam zilele trecute.

S. m-a surprins foarte mult si de data asta (pentru ca el nu e foarte verbal, comunicand mai mult intr-un cod propriu, inventat de el, e greu uneori sa imi dau seama ce pricepe si ce nu, asa ca am tendinta sa il subestimez). Dar a reusit sa recunoasca para, sa o identifice si pe alte pagini (one fruit down, two more to go); pe baza imaginilor i-am explicat ca perele si merele cresc in copaci, ca trebuie sa spalam fructele inainte de a le manca- si a inteles, el a inceput singur sa imi povesteasca, aratandu-mi pe carte, ca bunica din imagine spala para inainte de a o manca baietelul (ceva de genul: Bubu- baba- mniam-minam- bebe).

Surpriza cea mai mare a fost insa la pagina cu legume; eu ii aratam legumele pe pagina si ii explicam cum se numeste fiecare, iar el, tot prin mimica, mi-a aratat ceapa si mi-a spus ca de la ea ne ustura ochii (va dati seama ca m-am topit si m-am prelins- ca o lacrima de la ceapa pe un obraz!). Mi-a placut tare mult de el aseara, de straduinta lui de a se face inteles in ciuda vocabularului sau expresiv redus (cel receptiv este in schimb bogat).

Am folosit si o pagina din cartea Anotimpurile:

Astazi vom repeta unele jocuri de zilele trecute, si cam atat, pentru ca avem un program incarcat din alte motive. O zi colorata si parfumata ca o portocala va doresc!

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

