Activitati frugale cu numere si culori

Am vazut ideea aceasta cu multimi de obiecte insiruite, langa cifra care reprezinta multimea respectiva, pe mai multe bloguri mamicesti, ca o forma de matematica timpurie. Gasiti mai multe exemple aici:http://chasingmarcus.blogspot.com/search/label/math%20activities.  Ideea este sa obisnuiesti copilul sa asocieze cifra cu numarul de obiecte respectiv, repetand operatiunea pana cand copilul va ajunge sa le recunoasca aproape fotografic, dintr-o privire. Ideal ar fi sa folosesti un pattern facut pe calculator si o imprimanta, dar cum eu n-am avut aceasta la indemana (am avut in schimb 5 minute si niste carton de reciclat), am facut urmatoarele mici planse, pe care sper ca S. le va folosi mai tarziu un pic.

Desigur, voi puteti face o treaba mai buna, cu patratele mai drepte si de marimi egale (s-ar putea, pana creste S., sa-mi imbunatatesc si eu tehnica:O)). Pe fiecare patratica se aseaza un mic obiect (eu folosesc pionii de la un joc; putetu folosi nasturi, bombonele sau orice va inspira pe moment). De curand am inteles si importanta patterning-ului (asezarea secventiala si repetitiva a obiectelor)- ca un pas important in intelegerea de catre copil a numararii pe sarite. Mai multe exemple, aici: http://unitedteaching.com/blog/?p=449

Dupa o scurta curatenie, am dat peste un carton de oua cu 6 compartimente, si peste vechile mele culori (prea vechi si prea uscate ca sa le poata folosi S., iar eu nu mai am timp de pictat deocamdata). De aceea, am decis sa sacrific vopselurile,  pentru a-i face lui S. o activitate de potrivire pe culori. Am lipit pe fiecare compartiment al cartonului de oua un cerculet colorat in culorile respective. Am spalat bine borcanasele (S. se amuza si scotand capacele, ceea ce e OK, avand in vedere ca isi exerseaza astfel motricitatea fina). Iata ce a iesit:

S. trebuia sa aseze fiecare borcanas pe cerculetul de culoarea corespunzatoare:

Ca o mamica mandra ce sunt, o sa va spun ca (dupa cateva incercari nereusite, pana a inteles ce vreau de la el), a izbutit sa le potriveasca, ovationat de galeria mea si a bunicii. Trebuia sa fi vazut mandria de pe fata lui! Good job, S.!

Aceleasi borcanase le voi folosi mai tarziu pentru a-i introduce conceptul de gol si plin. In trei dintre ele voi pune cate un mic obiect, pe trei le voi lasa goale, iar el va trebui sa le sorteze dupa sunet, pe cele goale de cele pline.

Articolul următor
Lasă un comentariu

2 comentarii

  1. Emella Navi

     /  18 Mai 2012

    Raluca, azi am trecut si noi la treaba inspirati de al tau blog si al Cameliei (Mic atelier de creatie). Am facut plansele (tot executie manuala ca imprimanta nu mai funtioneaza)- in loc de pioni am folosi cereale pe care la sfarsitul jocului piticul le-a mancat :)); am invatat cifrele 1, 2, 3(sau cel putin ne-am straduit:)) , folosind de asemenea Cartile de joc educative – „Cifrele” (am reusit sa ajung in oras si spre bucuria noastra am gasit si acest pachetel cu carti). Am mai folosit ca si material didactic : cifrele din lemn , betisoarele colorate. Multumim pentru idei.
    Numai bine si tie si ingerasilor tai!

    Răspunde
    • Ma bucur mult ca prind activitatile- sper sa aveti mai mult succes decat noi cu cifrele- nu reusim nicium sa trecem de cifra 3🙂

      Răspunde

Lasă un răspuns

