O alta zi de scoala de acasa

Pentru ca ieri i-am propus lui S. cateva activitati noi (desi nu toate acceptate cu succes), am decis sa va povestesc despre ziua noastra.

Prima activitate a fost joaca cu  paste . https://caietpentrucasamea.wordpress.com/2011/01/13/paste-si-culori/  Ce incantat a fost S. sa vada castronul cu paste, dar surpriza de pe fata lui cand a descoperit primul obiect ascuns printre paste a fost inegalabila! Cu sortatul pe culori a fost ceva mai greu, nu a avut chef pentru prea multe obiecte, dar s-a distrat turnand pastele din pahar in cana, luandu-le cu diferite lingurite, prefacandu-se ca mananca si ca ma hraneste si pe mine, scotocind dupa diveritele obiecte. Cam jumatate de ora a durat distractia.

I-am confectionat, de pe o plansa adusa acum 10 ani din America (si pe care bine am facut ca am pastrat-o), un joc de sortare a imaginilor dupa trebuinta obiectelor (jucarii, la baita, la masa, etc.).

Imaginile sunt prezentate cu fata si cu spatele, deci am putut sa ii introduc conceptul de fata-spate (aceasta activitate nu a durat prea mult, l-a captat maxim 3 minute).

O alta activiate care s-a terminat repede, nu pentru ca nu l-a interesat, ci pentru ca a fost prea usoara pentru S., a fost potrivirea a trei perechi de memory cards. S. este bun la potrivirea pe perechi, si ar fi trebuit sa scot mai multe. La sfarsit, dupa ce a aliniat toate cartonasele, a facut un trenulet din ele si le impingea pe parchet (mi-a spus ca este un trenulet, asa ca i-am adus si o mica locomotiva:O)).

Jocul acesta l-am cumparat de la Kaufland, de la standul cu obiecte cu pret fix, deci nu a fost mai mult de 4 lei. Recomand sa scotociti bine pe acolo, de cate ori aveti ocazia, daca vreti sa va improspatati stocul de jucarii si jocuri educative.

O alta activitate pe care am vazut-o pe multe bloguri americane este insiratul margelelor de lemn pe un siret Aici gasiti o varianta asemanatoare: http://chasingmarcus.blogspot.com/2010/02/tot-school-happy-valentines-day.html.) Margelele, si aici si acolo, sunt de fapt piese de la jocul de pus forme geometrice pe bat. Mi s-a parut interesanta activitatea, dar i-a starnit interesul lui S. doar un minut. Nu-i nimic, mai incercam si alta data!

O alta idee distractiva preluata de la o mamica din vecini a fost toboganul pentru masini (din pacate nu am poze). Mamica respectiva a folosit resturi de scanduri ramase de la montarea parchetului, eu am avut o scandura mai lata si mai groasa de la un raft nefolosit. Sprijinind scandura de pat, taticul lui S. a obtinut un tobogan nu numai pentru masini, dar chiar si pentru S., asa ca distractia a fost dubla!

Daca adaugam la aceste activitati cateva carticele citite pe tot parcursul zilei, joaca cu broasca testoasa sortatoare (m-a surprins S. ca poate sa identifice singur locul corect de bagat piesele, daca are dispozitia necesara), un puzzle de lemn, calcatul rufelor (mai nou, dupa ce calc, trebuie sa ii pun si lui masa de calcat jos si un fier rece, altfel se lasa cu un plans de neconsolat)  un copil iritabil si plangacios, o mamica obosita…va faceti o idee despre cum a fost „scoala de acasa” de ieri! Spor la joaca!

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

