Carti favorite pentru ochi micuti

Pentru cine il cunoaste, chiar si din povestile mele, pe S., nu mai este un secret ca lui ii plac tare mult cartile. Iar pentru o mamica soricioaica de biblioteca ca mine, n-a fost priveliste mai placuta decat sa il vad cum, pe la 8-9 luni, statea cu cate o carticica in mana si 15-20 de minute si o studia cu interes (da, imediat dupa aceea a dat si de gustul lor si a inceput sa le roada…sau sa le rupa, asa ca am decis sa i le dam numai sub stricta supraveghere si in prezenta noastra; dar cititul continua sa ramana una din activitatile favorite). Am observat insa ca anumite carti il atrag mai mult decat altele si, daca va ganditi sa faceti o investitie in carti pentru copii, poate ca v-ar ajuta sa vedeti pe care le apreciem noi in mod deosebit.

In primul rand, o carte, ca sa ii placa, trebuie in general sa faca ceva (in afara de a spune o poveste, desigur): pentru copii mici, in jurul varstei de un an, sunt recomandate cele cartonate si cu texturi diferite pe pagina- pentru ca am vorbit deja despre ele intr-o postare anterioara, nu insist.

Un alt tip de carte in topul preferintelor lui S. sunt cartile care au ferestre de carton ce se deschid pe pagina, lasand sa se vada o alta imagine (avem mai multe de tipul acesta, am forografiat doar una- am ales-o pe aceasta pentru ca a devenit cartea no.1 in top imediat ce a primit-o; are peste 55 de flaps in toata cartea, si am „citit-o” de atatea ori, incat S. stia deja ce se ascunde sub aproape fiecare flap la 18-19 luni). Chiar si acum ar alege-o tot pe aceasta, daca ar avea de ales dintre mai multe carti.

Noi le-am primit cadou (pe aceasta si pe cea cu excavatoare), de la un cuplu care a fost in SUA si ne-a intrebat specific daca vrem ceva din America. De fiecare data cand cineva ma intreaba asa ceva eu raspund ca mi-as dori „o carte care sa faca ceva”, ca nu e neaparat necesar sa fie noua (dimpotriva!)- dar pentru ca deja avem foarte multe carti, la aceasta intrebare ma orientez spre jucarii educative (iarasi, second-hand sunt perfecte pentru noi).

Un alt tip de carte care vad ca „a prins” la S. este cartea cu puzzle- avem doua astfel de carti pentru copii mai mici (exista si variate mai complicate pentru copii mai marisori)- una este primita de la un baietel care a avut-o atat de mult timp, incat s-a decis sa o faca cadou (impreuna cu multe altele)- deci o alta sursa de carti faine ar putea fi vecinii, prietenii de familie, rudele, care vor sa faca loc in biblioteca pentru carti mai complexe.

Este o carte ideala pentru invatarea culorilor:

O alta carte de acest gen, noua in biblioteca noastra, ne-a surprins prin puzzle-ul ei destept, si pe o parte si pe alta:

Pe spatele puzzle-ului cu tractorul se afla un alt puzzle, pe care copilul trebuie sa il faca potrivind imaginea cu umbra ei- iar S. se descurca de fiecare data (daca are chef), uimindu-ma ca reuseste sa puna laolalta primul lui puzzle (il ajut eu sa puna piesele, el doar imi arata locul unde vine fiecare).

Aceasta din urma, si urmatoarea, ne-au fost aduse de niste prieteni dragi din Anglia, care la fel ne-au intrebat daca ne dorim ceva de acolo. Eu mi-am zis ca e bine sa accept oferta lor, si am rugat-o pe prietena mea, daca are timp, sa bata charity shops-urile si magazinele cu preturi reduse dupa carti faine si materiale educative- iar ea did a really great job! Ii sunt foarte recunoscatoare.

Este o carte pentru invatarea numerelor de la 1 la 20, care vine la pachet cu o carioca write-erase, cu abtipilduri de lipit pe carte si cu flash-cards– la un pret mai mult decat rezonabil! Abia astept sa creasca S. ca sa se bucure de ea pe deplin.

Sunt sigura ca v-am facut pofta cu cartile noastre- ati observat ca sunt in engleza (eu le prefer asa, pentru ca le folosesc si cand predau, iar S. se familiarizeaza astfel cu limba scrisa si vorbita, fara ca eu sa fac vreun alt efort in acest sens). Dupa cum ati vazut, majoritatea cartilor noastre au fost primite de la prieteni dragi. Daca insa v-ati decis sa inlocuiti urmatoarea jucarie de pe lista cu o carte, exista acum pe piata niste oferte foarte bune- cu reduceri substantiale, si uneori cu transportul gratuit: Teora are 20% reducere si transport gratis la o comanda de peste 20 de Ron. Elefant.ro avea (trebuie verificat daca mai e valabil), o carte cadou (destul de substantiala ca pret, si la alegere), la prima comanda de peste 20 de ron.

http://www.teora.ro/

http://www.elefant.ro/

Iar pentru cei ce vor carti in limba engleza, am descoperit de curand (si cu ajutorul altei prietene foarte dragi care m-a inclus si pe mine in comanda ei, am reusit sa comand o carte pe care mi-o doream de multa vreme- ii fac un review dupa ce soseste)- este un site care ofera transport gratuit in toata lumea, iar preturile sunt mai mult decat bune, de multe ori cu reduceri!

http://www.bookdepository.co.uk/book/9780714857664/Otto?b=-3&t=-20#Fulldescription-20

Nu e cel mai direct link, dar e ce am putut face mai in acest moment. Sper din toata inima ca v-am fost de folos si v-am facut pofta de citit cu prichindeii!

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

