Borcanul I Spy

I spy este un joc de atentie, care se poate juca in multe feluri, prin care se pot invata (consolida) culorile, formele, marimile, etc. Cea mai usoara varianta (ideala pentru masina si pentru copii mai mici) este sa spui „I spy, with my little eye– Eu vad cu ochisorul meu…” o masina rosie, o casa galbena, ceva verde, ceva galben, rotund si mare …ati prins ideea! Copilul trebuie sa gaseasca obiectul numit de dumneavoastra (ii antreneaza si spiritul de observatie, si concentrarea atentiei, si poate fi folosit si in invatarea unei limbi straine.
Am mai vazut cateva variante de I SPY:

1. Intr-o punga de plastic tip zip-loc (din aceea care se videaza), se pun niste gel de dus transparent, si cateva obiecte mici/ medii; se inchide punga, se lipeste cu banda scoci ca nu cumva sa se desfaca, si se da copilului o lista de obiecte (scrisa sau desenata, dupa cum e cazul), pe care el trebuie sa le gaseasca in punga (lista este cea a obiectelor pe care le-ati pus in punga, fireste.

2. Intr-o sticla de plastic transparenta, mica, se pune orez (sau linte, sau orice altceva de acest tip), cam jumatate de sticla, si la fel, obiecte mici si medii, insotite de lista, pe care copilul trebuie sa le gaseasca si sa le bifeze pe lista.

3 Eu il am si in alta varianta, cumparata (de fapt, primita :O)), intr-o cuite rotunda niste cartonase mici, cu multe obiecte pe ele, iar pe spate iti scrie ce trebuie sa cauti.

Varianta pe care o voi expune mai pe larg este cea „in borcan”. Aveti nevoie de:

  • un borcan transparent cu capac;
  • orez;
  • obiecte marunte care sa incapa si sa poata fi miscate cu usurinta in borcan;
  • 0 lista cu aceste obiecte

materialele necesare

Obiectele marunte se pun in borcan (eu am avut un cerc, un triunghi, o inimioara, o piatra roz, o broasca galbena, o scoica, un creion, o floare roz, un martisor cu doi copii, litera V de spuma verde, o mica toba rosie, ornament de pom- orice va cade in mana in momentul respectiv).

Borcanul se umple cu orez, cam trei sferturi. Copilului i se da lista cu obiecte desenate, sau scrise daca stie deja sa citeasca, iar el trebuie sa le descopere rand pe rand, scuturand borcanul, si sa le bifeze pe lista.

 

E un joc care se simplifica in functie de varsta copilului, si care il tine ocupat mai ales atunci cand nu ai la indemana multe jucarii sau mult spatiu. Eu il folosesc mai ales la predarea limbii engleze, S. fiind prea mic inca sa priceapa un astfel de joc.

Articolul următor
Lasă un comentariu

13 comentarii

  1. imi place jocul; nu stiam ca pot fi atatea variante…..
    am inceput sa-l jucam din februarie cand o prietena de-a Dariei l-a propus in masina in drum spre petrecere si a fost distractie mare pe toti copilasii :)))

    Răspunde
    • Este si pe Jim Jam un desen animat pe baza acestui joc- mie mi se pare un pic plictisitor- eu il stiu de la orele de engleza- pe S. inca nu il pasioneaza.

      Răspunde
      • eu l-am schimbat ca pe un joc in engleza😉 asa ca nu li se pare plictisitor🙂

        Răspunde
        • Jocul nu e atat de plictisitor, ma refeream la desenul animat🙂 Eu am un joc cu niste cartonase exact ca si cele din desen, dar pe S. inca nu il atrag.

          Răspunde
          • nu vazusem raspunsul tau cu desenele de pe jim-jam (canalul mi se pare si mie plictisitor)….cartonasele ii plictisesc si pe ai mei asa ca ….. o fi ceva in aer? :))))

            Răspunde
            • Jim Jam mie mi se pare super- are niste desene (cu exceptia a 1-2) la care pot sa il las fara griji pe S. De fapt, are voie numai la Jim Jam si unele desene de pe Minimax- dar acesta specific, cu I spy, mi se pare plictisitor. E prea lung- daca ar fi fost ceva mai scurt poate ca ar fi mers…

              Răspunde
              • a fost o perioada cand piticii stateau in fata tv la jim jam si nu puteam sa-i iau de acolo, pentru ca nu vroiam sa stea prea mult cu ochii in tv, am scos treptat tv…acum nu mai vor ei sa se uite la desenele acestea, se mai uita la minimax uneori,dar prefera sa-si aleaga dvd-uri cu desene in functie de preferintele fiecaruia🙂

              • Si eu ar trebui sa scot incet incet desenele- eu il mai limitez, dar tati il mai „uita” la TV, ca e mai coomod. Se uita in reprize de 20-30 de minute, dar din pacare cred ca depaseste 2 ore pe zi😦 Mai ales seara il scapam la desene…

  2. si la noi tot cu tati e beleaua pentru ca ii lasa la tv ca sa aibe liniste cand lucreaza😦
    e adevarat ca ii mai las un pic la tv inainte de culcare,ar incerc sa limitez si,prin compensare, sa stea afara mult si bine🙂

    Răspunde
  3. luckyrock

     /  22 Aprilie 2012

    da, da! borcanul cu orez si cu comori! cat imi place, il am in plan de ceva timp.:)

    Răspunde
  4. Alina N

     /  15 Noiembrie 2012

    Foarte dragut jocul.
    Pentru cei mai mici cred ca poate fi facut fara orez. Sa caute cu mana in borcan anumite obiecte care lui ii sunt familiare. Sau chiar intr-un saculet inchis la culoare ca sa fie mai palpitant. Desi parca am mai vazut astfel de idei la tine, ca si joc senzorial.
    Multumim pentru toate ideile impartasite.
    Mi-ar placea sa ne cunoastem intr-o zi, avem si noi drum prin Piatra din cand in cand.
    Doamne ajuta!

    Răspunde
    • Sigur, Alina, mi-ar placea sa ne cunoastem daca vom avea ocazia🙂
      Posibilitati;le cu jocurile senzoriale sut tare vaste…

      Răspunde

Lasă un răspuns

