Forme frugale

Tocmai s-au terminat sarbatorile, si am ramas poate cu multe ambalaje, cutii de bomboane, tot felul de hartii cu diferite texturi. Inainte de a face curatenie generala, ganditi-va daca nu le puteti recicla impreuna cu copilul vostru, umplandu-i timpul cu ceva util, invatandu-l ceva- fara sa cheltuiti nici un ban.

Astazi am dat o raita printre ambalajele de aruncat, si am decis sa fac o plansa cu forme de diferite texturi si culori. Am folosit cam urmatoarele materiale:

  • capacul unei cutii de bomboane mi-a servit drept suport pentru plansa (cartonul e destul de scump in librarii, reciclez cat pot)
  • diferite tipuri de hartii ramase de la diverse cutii (hartia interioara care protejeaza bomboanele, care este fosnitoare, groasa la pipait; carton cu striatii; bucati de tissue paper ramase de la un craft; un servetel; alte ambalaje)
  • lipici
  • foarfeca
  • imaginatie

S. a fost tot timpul langa mine, fascinat mai mult de lipici si de foarfeca decat de activitatea in sine. Am decupat diverse forme din diferitele hartii, apoi pe unele le-am decorat, ne-am jucat intre timp cu texturile, le-am analizat (am suflat peste bucatelele de tissue paper, si S. s-a amuzat), am fosnit, si ne-am distrat (mie imi place sa fac colaje, asa ca I had fun, too). Iata ce a iesit:

formele nu sunt perfecte, intentia conteaza

Apoi, pe parcursul timpului de joaca, am discutat despre diversele forme, le-am pipait si le-am comparat cu cele din puzzle-ul de lemn:

Daca aveti un bebelus, puteti face astfel de planse senzoriale pentru el oricand, cu siguranta il vor stimula; daca aveti un copil mai mare, atunci el poate lua parte si mai mult la confectionarea plansei, si distractia e cu atat mai mare.

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

