A fi mama…

Anul trecut, o prietena menonita mi-a imprumutat o carte (fiind amandoua cititoare vorace, mai facem schimb de carti din cand in cand)- era genul de carte pe care o citesc fetele tinere in adolescenta tarzie sau, mai degraba, genul de carte pe care mamele le-o dau tinerelor mirese inainte de nunta. O carte despre ce inseamna sa fii femeie, sotie, mama, singura, gazda, copil al lui Dumnezeu, fiica, sora…Femeia in mijlocul tuturor rolurilor pe care le poarta. La inceput, mi-am spus ca e o carte foarte pioasa, si am amanat citirea ei. Dar pana la urma am inceput-o (din pacate, nu imi amintesc nici titlul nici autorul…ei bine, imi veti spune, cum va pot vorbi de o carte al carei nici titlu nu il stiu macar…cine citeste pana la sfarsit va fi castigat :O)). M-a surprins. Era o carte practica, plina de sfaturi de bun simt- descria starea tinerei sotii nu in manera Hollywood-iana, nu perfectiunea aceea roz a perdelutelor de muselina si farmecul unei luni de miere prelungite la infinit- ci realist, cu toate frustrarile pe care le simti intr-o noua relatie, cu sentimentele impartite, izolarea pe care o aduce poate noua mutare, dar si atitudinea pe care ar trebui sa o ai in situatia asta. Motherhood era descris ca fiind ceea ce si este de fapt- munca cea mai grea, dar si cea care te implineste cel mai mult pana la urma. Sfaturile pentru femeile singure erau si ele pertinente, nici date cu superioritate, nici cu mila. Cartea m-a surprins prin inteligenta ei si prin cat era de bine scrisa…asa cum si alte autoare menonite au reusit sa ma is prin surprindere in aceeasi maniera. O introducere foarte lunga despre o carte pe care nu o pot recomanda…dar iata si premiul: am apucat sa imi notez urmatoarele randuri, care sper sa va inspire si sa va placa, la fel de mult cat mi-au placut si mie (cu marea parere de rau ca este accesibila doar cititorilor de limba engleza- daca voi reusi vreodata sa o traduc cum se cuvine, promit sa adaug si traducerea):

The invisible line

Mothers must draw a subtle line

Finer than any thread is fine.

Must firmly hold, but never clutch

Must freely give, but not too much.

Must stand apart, but never far,

Must heal the wound, but bless the scar

And falsely speaking, truly tell

And guarding, never guard too well,

And hearing, fail to overhear,

And fearing all things, have no fear,

And loving, love each child best

Yet no child dearer than the rest.

(Ethel Cravitz) 

O zi ca primul zambet pe care vi-l daruieste copilul la trezire va doresc azi- sincera si dulce!

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

1 comentariu

  1. La multi ani, mame frumoase! | Caiet pentru şcoala de...acasă

Lasă un răspuns

