Sensory bin- Craciun

Conceptul de sensory bin l-am vazut pe diferite bloguri mamicesti, si cum nu i-am gasit un corespondent perfect in romana, am decis sa ii pastrez denumirea in limba engleza. Un sensory bin este de fapt o cuite mai mare, plina de materiale de diferite texturi, care sa il stimuleze pe copil din punct de vedere senzorial. Intr-un astfel de sensory bin se pot pune diverse boabe (orez, fasole, linte), diferite pulberi (nisip, faina, malai), diverse lucruri din natura (frunze, petale, scoici)- si ustensile de turnat, transferat, sortat- fiecare in functie de tematica aleasa.

Intr-una din serile trecute am decis sa ii fac lui S. un sensory bin cu tematica de Craciun.

Am luat un  lighean curat (de obicei se foloseste o cutie mai mare, transparenta, dar eu am…adaptat:O)), si am pus in el ceva beteala mai veche, ramasa de la Craciunurile de mult trecute.

ligheanul cu beteala

Apoi am pus niste ingerasi de plastic auriu in doua cosulete de beteala, ca sa aiba ce scoate si in ce pune obiecte.

cosulet de beteala cu ingerasi

Pentru stimulare „auditiva” am adaugat un clopotel de metal. Pentru stimularea „olfactiva” o lumanare cu aroma de vanilie (obiectul preferat din toata seara). Pentru a touch of nature am adaugat doua conuri de pin gigante (aduse de pe undeva de langa Roma- ati observat ca din peregrinarile mele prin lume am adus acasa si conuri, si scoici, si castane si pene- si de cand am copil nu imi pare rau deloc, sunt foarte folositoare).

conuri de pin

Alte cateva ornamente de  brad, de diferite texturi, au intregit bin-ul (id est, ligheanul), apoi l-am acoperit cu un voal transparent, pentru surpirza , si S. s-a jucat cam 40 de minute explorand in el, Nu pot spune ca a fost un mare hit, dar a fost ceva inedit si interesant, cu care nu se intalneste in fiecare zi.

produsul finit

Idei mult mai multe si mult mai fain realizate gasiti aici.

Sper ca v-a inspirat sa explorati texturi noi!

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

