4 idei frugale pentru activitati de Craciun

Mie imi place sa reciclez, si in general nu arunc numic inainte de a ma intreba „Pot sa il refolosesc la ceva?”. Daca raspunsul este „NU”, atunci obiectul merge fara mila la cosul de gunoi. Daca insa se mai poate face ceva cu el, ii gasesc un loc pana cand am timp sa il re- fructific.

Pe cand eu si sotul meu nu eram inca casatoriti, am petrecut 6 luni la distanta unul de celalat, asa ca intre noi au curs multe scrisori (si inca si mai multe e-mail-uri). Dar cum scrisorile erau frumoase si plicurile lor colorate, iar cu sotului meu ii place verdele, si multe plicuri erau chiar verzi, m-am decis sa le dau inca o intrebuintare. Asadar am facut trei activitati pentru S. (unele mult prea dificile pentru el anul acesta, dar sper sa se descurce la anul).

Iata prima dintre ele: Am decupat 10 braduti verzi, am lipit pe ei globuri (unul pe primul, doua pe al doilea, etc.)- globurile sunt niste ochi de la abtipilduri de spuma. La fel de eficient este sa le desenati, pur si simlplu. Apoi, pe niste stelute pe care le aveam demult intr-un plic (dintr-o zi in care am facut niste crafts cu niste copilasi, si am avut acces la perforatoare cu model- acasa nu am decat unul, sunt pe lista mea de asteptare:O)), am scris numerele de la 1 la 1o. Copilul trebuie sa potriveasca steluta la bradutul corespunzator, in functie de numarul de „globuri”, si sa le lipeasca in ordine crescatoare pe o foaie de hartie.

nr. 3- scuze pentru calitatea pozelor

Cea de-a doua activitate este si mai usor de realizat: pur si simplu se taie braduti de marimi diferite, pe care copilul trebuie sa ii lipeasca in ordine crescatoare pe o foaie de hartie.

Cea de a treia activitate va ia ceva mai mult timp, in sensul ca aveti mai mult de decupat. Sub braduti de culori diferite se aseaza forme geometrice diferite, iar copilul trebuie sa ii ornamenteze cu „globuri” de forma respectiva, decupate in prealabil tot de voi (sau, de ce nu, daca aveti, sub forma de abtipilduri).

doua exemple

A patra activitate este extrem de simplu se facut, dar are nevoie de o mica introducere:O) Noua ne place tare mult sa primim felicitari de Craciun. Le pretuim, le punem in brad, si le colectionam mai apoi. Cand am vazut ideea aceasta pe un alt blog, din pacate nu mai gasesc exact unde, m-am gandit sa le refolosesc si eu in acest fel pe cele mai vechi (asadar, prietenii care isi recunosc felicitarile sper sa nu se supere ca le-am dat o turnura…educativa:O)). Pur si simplu se taie o forma geometrica in felicitare, iar copilul trebuie sa reconstituie imaginea.

felicitari decupate

S. deja le face cu placere, i le-am dat ieri sa vad cum se descurca; pentru la anul ii voi face mai multe.

Spor la decupat!!

Articolul următor
Lasă un comentariu

6 comentarii

  1. R

     /  16 Iulie 2011

    Buna, Raluca!

    Citesc blogul tau cu mare interes si am luat la rand tot ce ai scris, pentru ca ideile tale mi se par foarte interesante, chiar daca unele dintre ele sunt,conform spuselor tale, inspirate din alte bloguri.
    Ceea ce este foarte bine este faptul ca sunt adaptate pentru noi.
    Sper sa am si eu timpul necesar si rabdarea sa le pun in aplicare. Deocamdata ma documentez si deja mi-am facut o lista pentru materiale ajutatoare. :)) Multumesc!

    Ramona

    Răspunde
    • Pai, ce pot sa iti spun decat ca ma bucur tare ca v-am inspirat la joaca si mult, mult spor! Poate facem si schimb de idei!

      Răspunde
  2. Diana

     /  11 Decembrie 2012

    o sa punem si noi in practica….multumim de idei !

    Răspunde
  3. Minunate activitati!!! Multimim mult pentru idei, Raluca!

    Răspunde

Lasă un răspuns

