Anotimpurile- cum citim noi o carte

Baietelul meu iubeste cartile. Mai bine zis, le adora. Poate si pentru ca i-am citit de cand s-a nascut, poate ca asta e temperamentul lui, poate ca pur si simplu ii face placere lucrul acesta, sau poate este ceva genetic (amandoi parintii iubim cartile si ne place sa fim inconjurati de ele). S. are o biblioteca destul de vasta, in parte pentru ca i-am adus toate cartile mele de cand eram mica, si pe de alta parte pentru ca a primit o intreaga biblioteca pentru copii in limba engleza (pe aceastea le si citit cel mai des). Una dintre putinele carti pe care i le-am cumparat noi, cadou de prima lui aniversare, este Anotimpurile, aparuta la editura Litera. A fost destul de scumpa (~40 lei), pentru ca are jetoane de tras, ferestre de deschis si este cartonata. Dar a devenit rapid una din preferatele lui S., si preconizez ca va ramane asa pentru multa vreme. Eu o recomand din toata inima.

 Imaginile sunt foarte frumos colorate, ilustratiile reusite iar informatiile foarte interesante pentru un copil prescolar.

primavara

Iata cum o citim noi. La pagina cu vara, ii explic lui S. de ce poarta copiii sapcute, cum e cu crema de plaja (stie, ca are si el), si mai ales povestim de pietricele si scoici. Am o sumedenie de scoici culese de pe malurile marilor, si le scoatem, le admiram, le numaram, sunt foarte diferite, unele aspre, altele fine, altele lucioase, altele spiralate, si vorbim despre toate aceste caracteristici.

vara si scoici

La pagina cu toamna am gasit nuci, castane si chiar coaja de la o castana comestibila (culeasa de mult de pe o strada din Amsterdam, intr-o toamna aurie). S. stie ca inteapa, ii place sa simta diferite texturi, sa le asocieze cu imaginea din carte.

toamna si castanele

Pentru pagina de iarna am deocamdata doar un con de pin, dar „lucram” si la achizitionarea altor materiale:O)

Aceasta metoda o puteti adapta oricarei carti din biblioteca, sper ca v-a inspirat sa o cititi cu copilul, dar „altfel”!

Lasă un comentariu

2 comentarii

  1. De toamna… | Caiet pentru şcoala de...acasă
  2. Activitati saptamanale (3) | Caiet pentru şcoala de...acasă

Lasă un răspuns

