Jucarii de indemanare

Imi place sa-l vad pe S. ocupat, concentrat sa reuseasca o sarcina mai dificila, sa isi duca treaba pana la capat, si apoi expresia mandra de reusita din ochisorii lui.  De obicei, aceste sarcini presupun indemanare, exersarea motricitatii fine si a coordonarii ochi-mana; pe unele dintre ele S. inca nu le stapaneste, la altele trebuie neaparat supravegheat, iar de altele a „abuzat” in asa masura, incat s-a si plictisit de ele si nu il mai atrag. Iata cateva exemple de jocuri de acest fel:

Acesta este de fapt un joc de inteligenta („Jump all but one„) pentru copii mult mai mari (facinant si pentru adulti), pe care un restaurat american il oferea clientilor, ca sa nu se plictiseasca pana ce se servea mancarea. Restaurantul avea si un magazin alaturi, si am avut fericita idee sa imi cumpar si eu un astfel de joc (a entertained multe generatii de copii, e excelent pentru calatorii). Desigur, jocul e prea mult pentru S., dar m-am gandit ca ar fi un exercitiu bun ca el sa scoata si sa bage pionii in acele gaurele, si am avut dreptate- S. s-a descurcat de minune, dar eu am ramas cumva surprinsa de dexteritatea degetelelor lui. Mai tarziu l-am vazut si eu folosit in acelasi scop si pe alte bloguri americane. Nu il las niciodata nesupravegheat pe S. cu acest joc, din doua motive: piesele sunt destul de ascutite, si le poate rupe sau pierde, iar atunci nu va mai avea cu ce sa se joace cand va fi mai mare. 

Acestea sunt niste forme de plastic, gaurite pe margine si prevazute cu un siret. Copilul trebuie sa treaca siretul prin gaurele, ca si cum ar coase. Este o activitate mai complicata, pe S. nu il atrage inca, cred ca merge la copii mai marisori de doi ani. Asa ceva se poate confectiona si acasa, dintr- bucata de carton mai tare, un perforator si un siret. Cu siguranta dezvolta puterea de concentrare si indemanarea:O)

tablita magnetica cu pilitura de fier

Aceasta tablita magnetica (pe care scrii si ai posibilitatea sa stergi si s-o iei de la capat) a fost foarte folosita de S. De fapt, a avut mai multe variante, si mai mari (cele mari, fiind de mai proasta calitate, s-au stricat mai repede). Formele de langa ea au prevazut tot cate un magnet, deci se pot folosi pentru „experimentat” la desen. S. s-a jucat foarte mult o perioada cu aceste tablite, l-au tinut ocupat si mai ales, preocupat (bucuria oricarei mamici care isi mai poate rezolva astfel si din treburile casei:O)). Cea mica este excelenta pentru drumurile cu masina. Din pacate, acum s-a cam plictisit de ele si nu il mai atrag. Ca o variatiune a acestei tablite am mai folosit si tablita de scris cu creta, si cea alba, de scris cu carioca si apoi poti sterge (exista si variante mici, pentru masina, eu am gasit la Kaufland la obiectele cu 2.25  lei), si obisnuita hartie pe care S. a mazgalit de zor. Cred ca tuturor copiilor le place sa sa „scrie” si sa „deseneze”, asadar trebuiesc stimulati in cat mai multe moduri posibile. 

Sper ca v-au fost de folos si aceste idei!

Articol următor
Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

