Vine Craciunul!!!

Da, stiu ca stiti…vineee Craciunul!!! Dar aceasta nu este o postare despre cadouri, luminite, semnificatii si ingerasi. Este doar o postare despre un bradut si activitati Montessori specifice Craciunului. Am vazut pe diferite bloguri mamicesti americane cum isi „asezoneaza” ele scoala de acasa cu activitati specifice de Sarbatori (fie ele Craciunul, Pastele, Thanksgiving sau Halloween) si m-am hotarat sa ii fac si eu lui S. un set de activitati, taman bune pentru Craciunul viitor, pentru ca acum este inca prea mic pentru ele. Pe langa foi de colorat cu tematica, decupatul si pictatul felicitarilor de Craciun (lucruri pe care, cu siguranta, le vom incerca si noi la anul), va propun si doua activitati simple pe aceasta variatiune.

Prima dintre ele ar fi bine de facut cu copii in jur de 2-3 ani. Em am vazut-o inital aici (un blog care ma inspira de fiecare data), si am adaptat-o:
http://countingcoconuts.blogspot.com/2009/11/button-tree.html

Mamicile pricepute la cusut pot face un bradut mic (gen pernuta) din fetru sau alt material, pe care sa coasa nasturi de diferite culori. Intr-un castronel separat se pun „globurile”- cerculete din fetru (sau alt material), prevazute cu cate o butoniera. „Globurile” ar trebuie sa se potriveasca cu nasturii la culoare- adica un nasture albastru, un cerculet de fetru albastru, pentru a se putea exersa in acelasi timp atat sortatul pe culori, cat si incheierea nasturilor (sa nu uitam ca un obiectiv pentru prescolari este sa se imbrace singuri).

bradut si globuri cu butoniera

Printre picaturi am reusit sa ii fac si eu lui S. bradutul…nu dureaza mai mult de 2 ore (adunate). Pur si simplu am desenat un bradut pe panza, am decupat, am trasat conturul bradului si pe cealalta bucata de polar verde, le-am cusut una de alta, am umplut cu vata si am cusut nasturi colorati pe el. Mai raman de facut cerculetele cu butoniere (din pacate, eu nu am avut fetru de mai multe culori, asa ca am facut toate „globurile roz; daca insa aveti materiale colorate, ar fi foarte bine sa le „asortati” cu nasturii). Mie imi place foarte mult cum a iesit…e tare simpatic!

cu „globuri”

Cea de-a doua activitate pe care v-o propun este mult mai simplu de facut, dar trebuie sa aveti materialele necesare:

-un pipecleaner rosu sau alb

-margele cu gaura mare, rosii si albe

Margelele se insira pe pipecleaner si apoi acesta se curbeaza, formand un bastonas ca acelea din acadea, numai bun de agatat in pom.

ornament

Craciun Fericit!

Articolul precedent
Lasă un comentariu

1 comentariu

  1. Bradut din fetru | Caiet pentru şcoala de...acasă

Lasă un răspuns

