Alte activitati de transfer

Ce poate fi mai frumos pentru mamica unui copil energic, decat sa il vada stand concentrat pe un joc, in liniste, si eventual si invatand ceva? Aceste activitati de inspiratie Montessori ii ajuta pe copii sa isi imbunatateasca motricitatea fina, puterea de concentrare, coordonarea ochi-mana, si in acelasi timp sunt a lot of fun!

Iata o idee de jucarie frugala: tot ce va trebuie este o cutie goala de lapte praf (din aluminiu- puteti fi inventivi si inlocui cutia cu ce aveti prin casa) si niste bilute (eu am folosit bilute de sticla marbles, puteti folosi pietricele decorative, nasturi mai mari sau mai mici, orice altceva aveti la indemana). Atentie! Nu lasati copiii nesupravegheati- obiectele mici prezinta risc de inghitire si sufocare!! Eu sunt mereu langa S. cand ne jucam cu cate ceva care ar putea fi inghitit. Copilul trebuie sa transfere toate bilutele din castron in cutie, prin gaura din mijloc (daca va deranjeaza zgomotul, captusiti cu un servetel:O)).

se transfera bilutele din castron in cutie, prin gaura din mijloc

Pentru o alta activitate montessoriana, de transfer, foarte usor de realizat aveti nevoie de:
– o paleta scolara de acuarele- eu am gasit una la supermarketul din colt, la numai 0,5 lei (daca nu aveti in casa asa ceva, puteti folosi o tava pentru cuburi de gheata)
-pietricele decorative (asta am folosit eu- puteti incerca cu orice fel de bilute, nasturi mai mari- atentie- nu lasati copilul nesupravegheat)
-o lingurita
Copilul trebuie sa transfere cu lingurita pietricelele din centrul tavitei in compartimentele de pe margine.
Am incercat aceasta activitate cu S. si, desi mi-a aratat ca poate sa transfere, nu a fost prea interesat sa o duca pana la capat. Nu-i nimic, o vom mai incerca si mai tarziu:O)

paleta de transfer

Articol anterior
Articol următor
Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

