Homemade memory cards

Memory cards/ jocuri de memorie

Sunt acele cartoane cu cate 2 imagini identice, iar copilul trebuie sa formeze perechi. Exista si cu perechi de cate 3, pentru copiii mai mari (eu am doua seturi cumparate, unul cu imagini a cate doua perechi, unul cu multimi de numere a cate 3 perechi- dar pe acestea prefer sa le pastrez pentru cand va fi S. mai mare) . In schimb, deja am inceput sa fac cu S. aceasta activitate (inca de la un an si ~8 luni el a prins ideea, iar acum, la un an si 10 luni reuseste sa potriveasca 1,2 perechi singurel).

Un mod frugal de a-ti face  propriile memory cards este sa reciclezi cartoane (de la ciorapi, camasi, orice), si sa faci perechi cu abtipilduri identice, sau poze identice (pe tematici). eu deja mi-am facut un set cu abtipilduri. Poti face cu culori, grupuri de obiecte pt a invata numerele, forme, etc.

memory cards cu abtipilduri

Mai recent, vazand doua cataloage de la Yves Rocher la fel, mi-a venit o idee: am decupat imagini cu fructe su flori- imaginile veneau in trei marimi diferite- si le-am lipit pe cartoane ramase de la cutiile de cadouri (am inceput deja sa primim cadouri de Craciun, de ce sa nu profitam si de ambalaje?- cartoanele de la ambalaje sunt suporturi minunate pentru memory cards). Am facut 10 perechi, de marimi diferite- si asa S. are acum un joc 2 in 1 (le poate potrivi pe perechi- deja se pricepe la asta- si le poate sorta pe marimi- ideale pt a invata conceptele de mare, mijlociu, mic). Eu le folosesc cu succes si la engleza, cu copiii mai mici. Ca bonus, am acum si o pereche de triunghiuri frumos mirositoare, din acelea impregnate cu parfum- si de acum voi colectiona cu grija cataloagele de cosmetice si le voi fructifica. poate fac si un jos de potrivit perechi doar dupa…mirosit.
In timpul acestei activitati, bineinteles ca si S. a vrut sa lipeasca cu lipici, sa decupeze (nu stie inca sa tina foarfeca- stati linistiti, nu e ascutita), si s-a distrat o bucata buna de timp consumandu-mi lipiciul (s-a lasat cu bocet la sfarsit, cand i l-am luat).

memory cards cu flori si fructe

Articol următor
Lasă un comentariu

1 comentariu

  1. carmen

     /  21 Decembrie 2010

    tare ideea! acum stiu si eu c sa fac cu cataloagele de la Oriflame!! 🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

