Jucarii frugale/ homemade

 O idee de jucarie frugala, pentru dezvoltarea motricitatii fine

  • Dintr-o cutie de lapte praf goala, am taiat 6 gauri in capac cu o foarfeca ascutita, iar in gauri am pus niste lingurite lungi de plastic care se termina cu cate o floricica colorata (tot de la Kaufand din standul de 2.25), pe care S. le poate scoate si baga la loc.  Se poate  incerca cu paie colorate, la fel de bine. De asemenea, am de cand eram mica niste betisoare de plastic gradate, pentru invatarea multimilor de numere, deocamdata S. le poate folosi pentru a le introduce in gaurile din capac. E un exercitiu foarte bun pentru motricitatea fina, dezvoltarea coordonarii ochi-mana si a concentrarii pe o activitate data.

Jucarie cu lingurite

cu bete de marimi diferite 

varianta cu paie

  • Dintr-o cutie de plastic de la servetele, S. apasa si ridica capacul, apoi baga niste inele colorate prin gaura, iar noi le numaram si le spunem culoarea (eu asta aveam, dar se pot folosi bilute sau alte obiecte mici)

prima noastra jucarie frugala

  • Aceeasi cutie de lapte praf, dar cu capacut taiat ca la o pusculita, si copilul sa introduca chestii plate, tip fise/ jetoane de plastic (daca fisele sunt prea mici, sa fie supravegheat, sa nu cumva sa bage in gurita!!)
  • O rola de carton de la hartia de bucatarie, prin care treci o mingiuta sau o masinuta, si copilul vede cum trece pe partea cealalta – S. s-a distrat de cateva ori cu asta.

Dintr-un recipient de condimente de la Fuchs (are doua capacele, unul cu 5 gaurele, unul simplu, cu o singura gaura mai mare), am facut o jucarie – i-am dat 5  pipecleaners mici (sarmele acelea colorate si pufoase, nu stiu unde s-ar gasi in Romania, si eu le-am primit de pe undeva; pentru siguranta copilului, le indoi intotdeauna capetele, ca nu cumva sa se intepe in ele). El  a trebuit  sa le scoata si sa le bage prin cele 5 gaurele. Se poate incerca si cu spaghete (dar numai sub supraveghere, sa nu le bage in gura si sa se inece, Doamne fereste!)

cutie cu pipecleaners

Articol anterior
Articol următor
Lasă un comentariu

2 comentarii

  1. luckyrock

     /  22 Aprilie 2012

    am facut si eu un pahar cu paie si sper sa reusesc luni sa pun o postare 7 pentru 7 unde o sa am varianta cu sarma plusata colorata. [care se gaseste la magazinul Art&Hobby :)]

    Răspunde

Lasă un răspuns

