Jocuri si jucarii pentru bebelusi

Cam acestea erau activitatile si jocurile pe care le faceam (sau pe care as fi vrut sa le fac) cu S. in perioada de bebelus, jucariile pe care le-am folosit cel mai mult. Sper sa va inspire:

1. Cuburi
Eu faceam turnulete, el le darma, si se distra teribil, sau lua cutia de cuburi si o deserta pe jos (ii placea zgomotul, vai de bietii vecini, cuburile erau din lemn!). Faza cu darmatul si desertatul cutiei iar si iar poate fi frustranta pt mamica, care trebuie sa stranga mereu, dar e un exercitiu f bun pt dezvoltarea lor cognitiva. Poti sa o faci mai educativa numarand cuburile puse unul peste altul, sau facand turnulete dint-o singura culoare, pe care o numesti, si neaparat insistand sa te ajute sa le  si strangi.

Noi am avut mai multe tipuri de cuburi de-a lungul primului an, si ne jucam cu ele si acum. Primele cuburi au fost cele din burete, moi, de la Primii Pasi.

Apoi am avut cuburi din lemn natur si din lemn vopsit, de la Casa Retro. Chiar va invit sa vizitati magazinul Casa Retro (fie si numai cel on-line), are o multime de jocuri interesante chiar si pentru bebelusi, la preturi accesibile. Singurul inconvenient, daca nu esti din Bucuresti si folosesti varianta on-line, este taxa de curier foarte mare (ei nu lucreaza cu Posta Romana).

cuburile noastre

Am mai primit un set de 5 cuburi de plastic, mari, cu imagini frumoase pe fiecare latura- marimea lor si faptul ca sunt usoare au fost cele mai mari atuuri pentru S., lui ii este usor sa le puna pe toate 5 unul peste altul, si daca ar fi avut mai multe…cred ca ar fi facut turnulele si mai inalte.

2.Cani colorate

Daca ai cani de plastic de diferite culori, de preferat un set, nu f multe (cam 4-5), poate sa le puna una peste alta, sau sa le insiri pe jos si sa ascunzi un obiect mic sub una dintre ele. Intrebi: Unde e mingea? Daca ghiceste, bine, daca nu, il ajuti: O fi sub cana albasta? NUU! Sub cea galbena? Nuu! Sub cea verde? Uite mingea! Asa invata si conceptul de culoare.

3.Cercuri pe bat

S. s-a jucat multa vreme cu jucarii de genul acela in care trebuie sa asezi cercuri pe un bat (plastic sau lemn).

La inceput am avut o barcuta cu un catarg gros de plastic, cu trei cerculete, iar la 9 luni stia deja sa puna toate cerculetele pe catarg- aceasta jucarie, luata din Penny la o promotie (barcuta cu lopata si grebla de nisip), a fost numai 10 lei, dar l-a tinut ocupat pe S. mai mult decat orice pana atunci. El sigur a invatat mai intai sa scoata cercurile, apoi sa le bage la loc.

Pentru ca am vazut ca il intereseaza genul acesta de jucarii, i-am comandat de la Casa Retro o jucarie din lemn cu 3 bete, pe care se baga piese de lemn de diferite forme, marimi si culori. Si aceasta jucarie a avut un succes teribil la S., l-a tinut multa vreme ocupat, si inca se joaca cu ea, acum la un an si 10 luni. O jucarie similara am vazut la firma Melisssa and Doug (cu doar o piesa in plus la turnulet), iar pretul este triplu fata de cel de la Casa Retro.

forme de pus pe bat

4.SENSORY BAG/BOX

Asta e o activitate pe care mi-as fi dorit sa o fi facut cu S., dar inca nu e prea tarziu :O) Mi se pare f faina. Intr-un saculet, punga de hartie sau cutie de carton (careia ii dai pe o parte o gaura suficient de mare cat sa ii incapa mana, iar dupa ce o umpli lipesti cu scoci pe unde se deschide, ca sa nu se verse din ea, sper ca ati inteles :O)) puneti diferite bucati de material sau obiecte de diferite texturi, forme, culori (bucati de piele, fetru, catifea, matase, castane, scoici mai mari, etc.) si il lasi pe el sa le scoata una cate una, si ii explici (asta e moale, asta e aspra, etc).

O varianta a acestui joc, pentru copii ceva mai mari, este sa puneti in punga/cutie perechi de obiecte de acelasi fel (eu am inceput sa ii fac lui S. perechi de pernite mici, umplute cu vata, dar din materiale diferite; pot fi si castane, cuburi, orice altceva). Copilul va fi legat la ochi cu o esarfa, si va extrage obiectele din punga, incercand sa alcatuiasca perechile doar prin pipairea obiectelor (cred ca acest joc merge de la 2 ani si jumatate in sus- asta daca nu aveti un copil extrem de precoce si cooperant, care sa vrea sa stea legat la ochi).

5. Jocuri cu mainile, degetele, etc.

Sunt cateva joculete care pe S. l-au distrat f tare, multe se pot juca si in masina:
=pui copilul pe genunchi si il salti (ca la calut), si canti un cantecel (eu ii spun Humpty  Dumpty, dar merge si cu Podul de piatra); Cand ajungi la „darmat” (din Podul de piatra s-a darmat), te prefaci ca il scapi printre picioare (bine, tu il tii, dar el aluneca printre genunchi). La sfarsitul versului urmator la fel. Ei ajung sa anticipeze cand vor „cadea”, si se distreaza mult.

=diverse rime pt degetele
Degetul cel mare, merge la plimbare. Degetul aratator merge cu tractorul. Degetul mijociu are un bibiu. Degetul inelar are geamantan. degetul mic nu face nimic pt ca e prea mic (asta il stiu de cand eram eu mica, sunt convinsa ca aveti si voi variante).

This little pig went to market, this little pig stayed at home. This little pig had roast beef, this little had none. This little pig cried wee-wee-wee all the way home (asta l-am invatat special pt S.)

= Jocul asta i l-a facut tatal meu lui S., si a fost si esie un MAAARE hit: cu degetelele de la picioare (dar merge si la maini), te prefaci ca i le desurubezi si le pui repede in pumnul strans, pana le scoti pe toate (ca sa fie mai educativ, poti sa le numeri); apoi scuturi pumnul, ca sa ii arati ca sunt acolo, apoi eu deschid pumnul si suflu si ii spun ca au zburat. La S. ii place asa de mult ca si-l face singur (mai nou, il face si ursuletului sau papusilor)!

=o alta rima in engleza (luata  de pe youtube- o gasiti pe aceasta si multe altele aici: http://www.youtube.com/watch?v=QJxR2Hch024&feature=related): Faci cerculete cu degetul in palma copilului si spui Round and round the garden, like a teddy-bear, iar apoi faci trei „pasi ” cu degetele pe bratul copilului, pana sus si spui One step, two steps, 3 steps, si apoi il gadili la subrat si spui Tickle under there. La noi a avut succes la inceput, dar apoi nu i-a mai placut. Dar copiii sunt diferiti, cine stie, poate merge mai bine la fetite!

5.Jucarii sortatoare

S. are 2 jucarii sortatoare, una mai simpla cu 4 piese mari (cu care ne-am jucat mereu impreuna, si acum am observat ca stie s-o faca singur), si una primita cadou, mai complexa, cu care inca ne jucam tot impreuna (desi il tine ocupat cateodata si cand e singur). La fel, pot fi folosite la invatatul formelor si culorilor.

jucarii sortatoare

Sper ca v-am fost de folos si v-am dat idei!

Articolul precedent
Lasă un comentariu

5 comentarii

  1. carmen

     /  21 Decembrie 2010

    foarte bine de stiut R.! acum cu nepotica mea…

    Răspunde
  2. gabriela

     /  14 Martie 2012

    foaarte interesant, voi prelua si eu din ideile tale de joaca! multumesc🙂

    Răspunde
  3. Sunt extraordinari cei de la Casa Retro. Ce colectie de nasturi multicolori au! Nicaieri n-am vazut o oferta asa de variata si la un pret atat de bun! Multumim mult pentru pont!
    Am in plan sa fac o paturica de joaca pentru fetita mea si tot caut site-uri cu materiale ieftine. Cand ai timp, poate ne scrii un articol despre magazine online pe care le recomanzi.

    Răspunde
    • Asa este, si mie imi plac cei de la Casa Retro. Irina, are Coca de la Ursuleti nazdravani (ii gasesti in blogroll la mine) doua articole foarte bune si complete, unul despre jucarii sh si unul despre jucarii noi dar la preturi bune. Mai bine decat ea eu nu as putea scrie- le gasesti printre erticolele ei cele mai populare🙂

      Răspunde

Lasă un răspuns

