Cum am inceput noi…

Postarile de mai jos au fost inregistrate deja pe un topic de pe copilul.ro, care se numeste tot „Scoala de acasa pentru copii intre 1 si 3 ani”. Acum vreau sa le structurez in ordine cronologica, si eventual sa le ilustrez, in speranta ca vor fi de folos si altor mamici!

18.10.2010

De curand, S. a racit si a trebuit sa stam mai mult in casa. Dupa o saptamana de izolare, deja nu mai stiam ce jucarii si activitati sa ii propun. Baietelul meu era agitat, plictisit si asta m-a facut sa ma intreb cum sa rezistam mai bine la o noua raceala, sau in zilele lungi de iarna.
Astfel, am cercetat pe net ce mai fac mamicile cu pre-prescolarii lor, si am gasit o bogatie de idei, din care am decis sa pun in practica cat mai multe.
Sa nu va imaginati ca S. e un super baietel, cu dotari sau realizari speciale. Mie mi se pare ca e un copil absolut obisnuit, care chiar nu s-a dovedit precoce nici la mers, nici la vorbit. Este cat se poate de ok si de normal pt varsta lui, dar cum primii ani de viata sunt cei mai importanti in stimularea  creierului si activarea legaturilor neuronale, eu cred cu tarie in expunerea copilului la cati mai multi stimuli. Nu in fortarea copilului sa invete, ci in expunerea lui la diferite activitati. Invatarea, la varsta aceasta mica, se face prin joc si cu voie buna, making it as fun as possible, iar copilul va adora sa petreaca acest timp special cu mama lui.
Pentru inceput, vreau sa va spun cum m-am gandit sa procedez eu. Am decis sa ii organizez saptamanile pe teme. Am luat mai multe cutii si am sortat jucariile si cartile lui S. pe anumite teme: transporturi, animale domestice, animale salbatice, animale marine, numere, culori, etc. Dupa ce le-am pus in cutii, le-am ascuns, pentru ca Silviu sa „uite” acele carti si jucarii, iar cand le voi scoate sa ii para proaspete si interesante. In afara de carti si jucarii, am cautat prin casa orice fel de lucru pe care il pot folosi ca material didactic; eu nu sunt adepta jucariilor scumpe, ci mai degraba a reciclarii, refolosirii, stimularii creativitatii si imaginatiei (atat ale mele, cat si ale copilului). De cate ori merg in magazine cu pret unic, sub 3-4 ron, de cate ori prind cate un stand cu chilipiruri prin supermarket, am ochii bine deschisi sa vad daca nu pot gasi ceva ce il pot folosi in scop educativ. De asemenea, pliantele, revistele neinteresante, pe care nu vreau sa le mai pastrez, materialele promotionale, toate acestea pot avea potential didactic prin pozele lor si cartonul sau hartia de calitate.  Pastrez rolele de carton de  la hartia de bucatarie, de la hartia igenica, pentru ca pot fi folosite in craft-uri f interesante. Din cutiile de lapte praf goale, se pot face jucarii de sortare, care nu costa nimic si il tin pe bebe ocupat si imbunatatindu-i motricitatea fina.
Astazi am inceput prima tema, transporturile. Am inceput sa invatam despre avioane si elicoptere. Ca material didactic am folosit o carticica (The airplane trip), un pliant cu poze cu avioane facut de mine (pozele le-am „sterpelit” de la varul meu, care avea mai multe poze facute in aeroport, cu un aparat f performant, poze cu avioane in diferite pozitii- aterizare, decolare, sus pe cer, aripa avionului, ca chiar si cerul; apoi pozele le-am pus intr-un fel de pliant de plastic pe care l-am gasit la Kaufland intr-un stand cu lucruri la 2.25 ron; am avut astfel un super material didactic care m-a costat doar 2.25 ron!!!).

pliant cu avioane

pliant

Am mai folosit trei elicoptere din pungile de pufuleti, 4 imagini dintr-un joc de memorie (o pereche cu un avion, o pereche cu un elicopter, pe care S. ar fi trebuit sa le potriveasca…bine, nu prea s-a prins la chestia asta, l-a ajutat si mama destul de mult:O)). Cu elicopterele putem exersa numaratul pana la trei, carticica o citim si „comentam” pozele, iar cu pliantul i-am explicat ca avionul zboara pe cer (poza cu cerul), ca pleaca din aeroport (poza cu avionul stationat), ca decoleaza, cum arata aripa de aproape. Am petrecut cam 30-40 de minute in care S. nu s-a plictisit, a fost foarte atent si i-a placut tot ce am facut. Am desenat si avionul si elicopterul cu ajutorul unui sablon (ideea era ca S. sa coloreze apoi imaginile desenate…este prea mic pentru a se descurca cu sabloane).

O parte dintre materiale

Mult spor la joaca!

Articolul următor
Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

