Anna and Mister God

Anna and Mister God

Tot China mi-a pus in mana aceasta carte, si tot adeolescenta Cassie (care cred ca se uita la randurile astea printr-un ochean, de acolo de sus de unde s-a mutat ea, printre nori) mi-a imprumutat-o. De data aceasa, a ramas la mine. It was a keeper.

Eram in Beijing, cu putin dupa Anul Nou. Fuseseram cazati intr-o camera de  hostel, cu paturi suprapuse si fara geam. O mare binecuvantare a fost atunci veioza, una singura in camera cu 6 paturi, si ne-o imprumutam de la pat la pat, in functie de nevoie. In rest…era intuneric.

Imi amintesc si gustul supelor instant aduse din Olanda, pe care le mancam cu biscuiti sarati, ca sa-mi completez meniul saracacios de mancaruri chinezesti suportabile. Niciodata n-am fost adepta lui „incearca tot”, si imi place sa stiu cam ce se afla in farfuria din fata mea.

Cartea incepea asa:

The difference from a person and an angel is easy. Most of an angel is in the inside and most of a person is on the outside.

A fost, pentru mine, dragoste la prima vedere. Era vorba de o fetita diferita, cu parul rosu si o viziune proaspata si surprinzatoare asupra lumii. Ea era fericita „posesoare” a doua relatii tare speciale: una cu Fynn, cealalta cu Mister God. Fetita asta te provoca sa iti rastorni conceptele, lucururile stabilite si de mult stiute. Descoperea lumea cu atata exuberanta, explora cu tenacitate, isi punea intrebari si nu se lasa pana nu gasea raspunsuri, ba chiar incepea cu raspunsurile si nu se lasa pana nu gasea intrebarile la ele. Te provoca si pe tine sa faci la fel.

Am intalnit idei pe care nu le mai aflasem niciunde, perspective rasturnate, concluzii pe care le stiai neadevarate, dar in acelasi timp nu puteai sa nu te intrebi daca nu cumva au si ele un sambure de adevar.

Eram uimita, entuziasmata, treaza in mintea mea. Imi placea atat de mult, incat as fi dorit s-o impartasesc cu toata lumea. Dar n-aveam cu cine… Beijing-ul era cenusiu si rece, dar „Anna and Mister God” a fost un vartej portocaliu si cald, care m-a luat pe sus si m-a facut sa gandesc, sa-mi pun intrabari, sa pun degetul pe ceva atat de special si de rar incat nu putea fi daruit decat de Divinitate. Sau, cum spunea chiar cartea:

Her delicious little giggle was like closing the door on November and stepping out into June.

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

7 comentarii

  1. carmen

     /  21 Decembrie 2010

    am gustat din plin prezentarea ta! Vreau sa o cunosc si eu pe Anna aceasta! 🙂 Cred ca ne-am intelege de minune.

    Răspunde
  2. Raluca, acum stiu ce imi doresc de Craciun! Vreau si eu sa o cunosc pe micuta Anna, mi se pare absolut geniala aceasta carte. Multumesc din suflet ca mi-ai prezentat-o!!!

    Răspunde
    • Camelia, te asigur ca nu vei fi dezamagita…si cu siguranta te vei intreba, ca si mine, daca asa o fetita e posibil sa fi existat cu adevarat.

      Răspunde
  3. AndreeaM

     /  2 Iunie 2015

    Buna 🙂 Imi place descrierea ta, crezi ca se gaseste cartea si la noi? M-am uitat putin pe internet, dar nu am gasit-o. La fel cum nu am gasit seria Anne of Green Gables, dar macar m-am bucurat de filme 🙂

    Răspunde
    • Sunt aproape sigura ca le gasesti pe Book Depository pe amadoua. Livreaza oriunde in lume si transportul e gratuit. Nu am paptit niciodata sa nu primesc o carte comandata de la ei.

      Răspunde
    • primul volum cred ca e tradus. Daca citesti in engleza, sigur le poti comanda de pe Book Depository.

      Răspunde

Lasă un răspuns

