Lectia de muzica

Zilele aceastea Baietelul de argint nu merge la gradinita. E bolnavior, cu febra mare, si nici nu se pune problema sa iasa din casa. (Ca o paranteza, de cand l-am mutat pe S. la program scurt, s-a adaptat foarte bine la gradinita. Imbolnavirile dese- 3 in 4 saptamani- ne dau insa tare mult de furca.) Asadar, avem timp sa studiem in joaca cateva lucruri interesante.

Ieri am reluat tema instrumentelor muzicale, o tema recurenta la noi acasa (puteti citi despre cum ne-am mai jucat noi asa- aici si aici). S. nu este un copil cu inclinatii muzicale, nu l-am auzit  niciodata sa tina o linie melodica sau un ritm. Insa iubeste muzica si nu ii strica sa stie cate ceva despre ea, mai ales ca il intereseaza subiectul. De data aceasta  am avut o lectie speciala, gratie materialelor noi si foarte frumoase.

I-am pus lui S. o jumatate din primul video Trebellina- merita sa aruncati o privire peste acest program- am vazut pana acum primele lectii despre notele muzicale si instrumentele de percutie. Eu una sunt extrem de incantata de el! Multumim o tona,  Andrea!

Pana acum, cand era vorba de subiectul acesta, incercam sa il familiarizez pe S. cu numele si sunetele instrumentelor muzicale. Ieri insa am vorbit si  despre ritm, note muzicale- ne-am distrat cu orga primita de Cati (multumim inca o data Camelia!). S. inteles ce e ritmul, s-a distrat facandu-l sa incetineasca sau accelerandu-l. Era prea bolnav sa se bucure de toba lui africana, altfel ar fi explorat ritmul si in maniere mai zgomotoase, sunt sigura.

Dupa amiaza am facut un puzzle Melissa & Doug imprumutat de la Adina (multumim mult de tot!)- este un puzzle cu sunete si l-a fascinat efectiv pe S. – nu s-a dezlipit de el pana nu l-a facut de 3 ori la rand (si de alte cateva ori pe parcursul serii). Am citit o carte cu clapete si sunete- ca si in cazul puzzle-ului, S. a luat cartea mai fara chef, asa…pana cand a observat ca scoate sunete! Atunci a citit-o si a rascitit-o :) M-am bucurat sa vad ca a stiut toate instrumentele (tuba fiind singura exceptie).

Spre seara ne-am jucat cu o jucarie muzicala (atat prin faptul ca scoate sunete, cat mai ales fiind centrata pe instrumentele muzicale)- cumparata de la Coca- e foarte interesanta si are multe clapete pe marginea carora se poate discuta.

Planuiesc sa fac un obicei din a-l invata pe S. cate ceva despre muzica, cu ajutorul programelor Trebellina si  Classical Babies- sunt sigura ca ii vor fi de folos pe viitor.

Daca va intereseaza sa incepeti educatia muzicala a prichindeilor vostri, merita sa cititi si despre activitatile Cameliei si ale Andreei.

Happy learning!

Scrie un comentariu

9 comentarii

  1. Raluca, imi pare atat de rau sa aud cat de bolnavior este S.! Nu stiu cum reusesti, mai ales in conditiile date, sa realizezi asemenea lectii frumoase si “legate”. Te felicit din tot sufletul, esti minunata!

    Răspunde
  2. Multa sanatate lui S., asa e la gradi, din nefericire, tare repede se imbolnavesc!!!
    ce activitate interesanta i-ai pregatit si ce materiale frumoase ati avut!!!
    am avut si noi o activitate despre instrumente muzicale, unde am gasit doua videoclipuri ff interesante, cu ajutorul carora am facut un joc ce le-a placut tare mult http://ursuletinazdravani.wordpress.com/2012/09/28/sunetul-partea-a-2-a-instrumentele-muzicale/

    cum se poate folosi programul Classical babies? am intrat acolo, dar nu stiu cum putem asculta ceva….
    recunosc ca nici cu trebelina nu m-am descurcat, dar mai incercam sa cautam pe acolo . Oricum, multumim mult,, mult de tot pentru linkuri!!!sunt ff folositoare.

    Răspunde
    • Coca, sper ca ai reusit sa deschizi fisierele ce le-am trimis, si sa iti fie de ajutor! Nu stiu cum mi-a scapat luectia voastra despre instrumente, stiu ca mi-a placut tare mult cand am citit-o!

      Răspunde
  3. Foarte frumoasa lectia voastra!! Multumim mult pentru linkuri si informatii, trebuie sa ne apucam si noi mai serios de educatie muzicala!

    Răspunde
  4. Off, gradinita asta!!! Imi pare rau de S. ca este bolnavior :(
    Foarte frumoasa lectia voastra!

    Răspunde
  5. Insanatosire grabnica sa se faca cat mai repede bine, tare repede se imbolnavesc copilasii . Are si puisorul nostru un set de jucarii muzicale care i le-am luat de ziua lui si acum in fiecare zi isi demonstreaza talentul lui in muzica

    Răspunde
    • Multumim, Daria! Poate ca baietelul vostru chiar va da dovada de talent, daca ii place atat de mult sa se joace cu instrumentele de jucarie :)

      Răspunde

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 286 other followers

